W dniach 1-3 kwietnia w Warszawie odbyły się po raz szesnasty Międzynarodowe Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2011. Odwiedziło je kilkanaście tysięcy osób z kraju i zagranicy. A wśród rekordowej liczby wystawców z Polski, nie zabrakło pracowników Referatu Promocji Miasta, którzy obecnie koordynują działania w ramach projektu „Mrągowo - wyrzeźbione miasto” oraz Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemia Mrągowska.

Podczas targów promowaliśmy atrakcje turystyczne Mrągowa i okolicy, zwłaszcza realizowany od roku projekt „Mrągowo - wyrzeźbione miasto". Ten nowy pomysł na promocje zaskakiwał, dziwił i budził pozytywne reakcje.
- Odwiedzający nasze stoisko często pytali także o możliwości aktywnego wypoczynku w mieście i okolicy. Interesowały ich zwłaszcza spływy kajakowe, trasy rowerowe, piesze, konne, oferta Miasteczka Westernowego Mrongoville, festiwale - mówi Donata Kobylińska- Durka, kierownik Referatu Promocji w Urzędzie Miejskim w Mrągowie. Zainteresowanie profesjonalną ofertą dla dzieci jest nowym trendem, który wyraźnie zaznaczał się w pytaniach odwiedzających nasze stoisko. Pytano o place zabaw, infrastrukturę rekreacyjna, a także ofertę wypoczynku z animacja dla dzieci – dodaje.
Targi LATO to doskonałe miejsce dla każdego, kto myśli o wypoczynku, ciekawym weekendzie lub wymarzonych wakacjach. W tym roku w targach uczestniczyła rekordowa liczba wystawców, którzy przedstawiać będą różnorodną ofertę turystyczną na każdą kieszeń. Zwiedzający mieli okazję nie tylko porównać propozycje biur podróży, touroperatorów czy hoteli, ale również zasięgnąć porad i opinii odnośnie rozważanych celów podróży, a nawet na targach zarezerwować wyjazd, często w specjalnej niższej cenie. Sprawdził się powrót do formuły festynu turystycznego. Dzięki atrakcjom każdego dnia targów, w tym koncertom, pokazom, degustacjom, konkursom zarówno dla dorosłych jak i dzieci.
Podczas targów zaprezentowana została
specjalna oferta członków Lokalnej Organizacji Turystycznej „Ziemia Mrągowska”, która cieszyła się dużym zainteresowaniem. Na targach była prezentowana oferta członków Stowarzyszenia, którzy dostarczyli swoje materiały promocyjne do Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej.
Stoisko Ziemi Mrągowskiej było częścią stoiska Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Współpraca i wspólna promocja regionów naszego województwa z pewnością przyczynia się do wzmocnienia dobrego przekazu promocyjnego. Nasze stoisko budziło ogromne zainteresowanie także za sprawą innowacyjnego pomysłu promocyjnego WMROTu, który polegał na prezentacji dużych
trójwymiarowych zdjęć atrakcji województwa.
Wśród wystawców Targów LATO 2011 zaprezentowali się m.in. touroperatorzy, biura podróży, hotele, ośrodki wypoczynkowe, SPA, uzdrowiska, miasta, gminy, regionalne i lokalne organizacje turystyczne. Na tegorocznej edycji znalazło się kilka stoisk narodowych m.in.: Cypru, Kuby, Macedonii, Norwegii, Węgier, a także wyróżniającej się Chorwacji, która pierwszego dnia targów zorganizowała Dzień Chorwacji.
Mamy nadzieję, że na efekty promocji Mrągowa na targach LATO 2011 nie będziemy musieli długo czekać. Z pewnością osoby odwiedzające mrągowskie stoisko mają już ciekawe pomysły na spędzenie letniego urlopu w naszym Mieście.

Natalia Koptas, Robert Wróbel