Mrągowo to nie tylko idealne miejsce na wypoczynek i rekreacje. Nasze miasto ma również Dobry Klimat dla Biznesu. Polecamy spot promocyjny- Mrągowo The Best Country to Invest.

„Mrągowo - the Best country to Invest” to hasło, które promuje potencjał gospodarczy Mrągowa w kampanii prowadzonej w ramach w projektu „Dobry klimat dla biznesu w Mrągowie”.

Skąd pomysł?
Pomysł na projekt powstał z potrzeby pokazania i promocji  terenów inwestycyjnych szerzej - w kontekście klimatu dla biznesu w Mrągowie, a także chęci zaangażowania lokalnych przedsiębiorców i zacieśniania współpracy na linii biznes-samorząd.  Atrakcyjne  w pełni uzbrojone tereny inwestycyjne, to nie wszystko, konieczna jest ich aktywna promocja, jednak i to nie wystarczy jeśli nie wykorzystamy prawdziwego potencjału jaki mamy u siebie , lokalnie. Tym potencjałem  są nasi Przedsiębiorcy. To oni są motorem  rozwoju   gospodarczego i generują większość inwestycji. Stąd decyzja o zaproszeniu Ich do projektu – mówi kierownik Ref. Strategii i Rozwoju Donata Kobylińska- Durka. By promować Mrągowo jako miasto z dobrym klimatem dla biznesu, musieliśmy najpierw zapytać naszych przedsiębiorców, jaki ten klimat faktycznie jest . Nasze działania  bez aktywnego udziału przedsiębiorców nie miałyby sensu – dodaje Magdalena Maślanka Koordynator projektu. 

Opracowanie Diagnozy gospodarczej
Pierwszym etapem projektu było opracowanie Diagnozy gospodarczej dla Mrągowa. Do współpracy nad dokumentem zaproszono przedstawicieli mrągowskiego środowiska biznesu i samorządu. W sumie odbyły się 4 spotkania warsztatowe, w których udział wzięło łącznie 30 przedsiębiorców i przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu oraz 20 przedstawicieli samorządu (radnych i pracowników urzędu).  Przeprowadzono 25 wywiadów  pogłębionych z kluczowymi  dla miasta firmami, w których przedsiębiorcy ocenili warunki prowadzenia działalności gospodarczej oraz atrakcyjność inwestycyjną Mrągowa. Ekspertem merytorycznym projektu była profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego dr hab. Wiesława Lizińska. 17 czerwca w Urzędzie Miejskim w Mrągowie odbyło się podsumowanie prac nad Diagnozą gospodarczą oraz prezentacja dokumentu. - Dzięki Diagnozie mamy gotowy plan działania w sferze współpracy samorządu z biznesem –mówi burmistrz Otolia Siemieniec. Wdrażamy wskazane przez Przedsiębiorców działania. W październiku podjęliśmy uchwalę w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości dla nowych inwestycji. Kolejne zadanie, które zrealizujemy w nowym roku to  powołanie Rady Biznesu, organu doradczego, z którym będą konsultowane decyzje ważne dla rozwoju gospodarczego Mrągowa  - dodaje Burmistrz. Propozycję utworzenia Rady zaproponowało ponad rok temu Mrągowskie Stowarzyszenie Gospodarcze, jednak czekaliśmy z decyzją o jej powołaniu, ponieważ  chcieliśmy skonsultować ten temat z przedsiębiorcami podczas warsztatów w ramach naszego projektu -  mówi DKD 

Działania promocyjne
Po zakończeniu prac nad Diagnozą rozpoczęły się prace nad koncepcją promocji gospodarczej. Pomysły na promocję oraz kształt kampanii reklamowej, które wpłynęły do urzędu były konsultowane z przedsiębiorcami oraz ekspertem w dziedzinie atrakcyjności inwestycyjnej dr  hab. Wiesławą Lizińską.  Jednomyślnie wybrano koncepcję bazującą na rozpoznawalności Mrągowa jako stolicy muzyki country. Przy współpracy z firmą NuMedia z Olsztyna opracowano logotyp projektu i Księgę Marki, wykonano film promocyjny i materiały promujące Mrągowo oraz zaprojektowano kampanię w internecie i na bilbordach.  Nasza kampania jest trochę przekorna  i zadziorna – mówi Donata Kobylińska-Durka – mrągowski kowboj ma zachęcać do inwestowania, ale też wzbudzać pozytywne emocje , pokazywać , że mrągowianie mają do siebie dystans i poczucie humoru. Kampania internetowa  rozpoczęła się  1 grudnia i potrwa 3 tygodnie. Część kampanii jest skierowana do polonii zamieszkującej UK i Stany Zjednoczone. - Z własnego doświadczenia wiem, że sporo osób myślących o powrocie do kraju szuka pomysłu i inspiracji – dodaje MM -Mamy nadzieję, że nasza kampania pomoże im podjąć tę decyzję. Z myślą  o takich osobach przygotowaliśmy fabułę filmu  promocyjnego, opowiadającą  historię dwójki przyjaciół z których jeden decyduje się na wyjazd do Stanów a drugi zostaje w Mrągowie. Panowie spotykają się po latach…

O projekcie
Projekt „Dobry klimat dla biznesu w Mrągowie” został dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Budżet projektu wynosił 137 760 zł, z czego dofinansowanie stanowiło 92 500 zł. W ramach projektu opracowano Diagnozę gospodarczą, koncepcję promocji oraz zrealizowano szereg działań promocyjnych tj. film, bilbordy, materiały drukowane i multimedialne oraz kampanię w internecie. Projekt  pozwolił na podniesienie atrakcyjności terenów inwestycyjnych nie tylko poprzez kampanię promocyjną, ale również poprawę komunikacji pomiędzy podmiotami prowadzącymi działalność, samorządem, a instytucjami otoczenia biznesu. Pozwolił również na rozwój sieci wzajemnych powiązań oraz dał szansę stworzenia innowacyjnych koncepcji współpracy i pozyskiwania nowych firm.

SPOT REKLAMOWY

 FILM PROMOCYJNY