Targi Ferie - Messe w Wiedniu odbywały się w terminie 14 – 17 stycznia. Są to największe targi turystyczne w Austrii. W tym roku odwiedzających było ok. 150 tys. (organizator podaje 147 tys.), wystawców ok. 800 z 70 krajów świata.
W czasie trwania targów turystycznych odbywała się także największa w Austrii wystawa samochodowa „Vienna Autoshow”. Połączenie tych dwóch imprez targowych niewątpliwie przyczyniło się do zwiększenia liczby zwiedzających, gdyż osoby zainteresowane początkowo wyłącznie samochodami, odwiedzały także targi turystyczne. Była to dobra okazja do zaprezentowania niezdecydowanym naszego regionu jako atrakcyjnego turystycznie.
Zostałem zaproszony do udziału w targach przez Dyrektor biura Warmińsko – Mazurskiej Organizacji Turystycznej Panią Elżbietę Zawadzką - mówi Robert Wróbel, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemia Mrągowska - byłem więc reprezentantem całego Województwa Warmińsko – Mazurskiego. Cieszę się, że złożono właśnie nam propozycję pomocy w promocji naszego regionu za granicą. Myślę, że świadczy to o dostrzeżeniu przez główną Organizację zajmującą się promocja turystyczną w naszym województwie naszych starań promocyjnych. Świadczy to także o zaufaniu do nas. W tym roku informacje turystyczne w naszym województwie będą certyfikowane. My chcemy by turysta odwiedzający punkt informacji turystycznej w Mrągowie uzyskał możliwie największy zakres informacji, więc staramy się o maksymalną liczbę gwiazdek, czyli cztery, oznaczające najwyższy standard informacji turystycznej.
Stoisko warmińsko – mazurskie było częścią stoiska narodowego, gdzie obok nas promowały się inne regiony naszego kraju: Podlaskie, Beskidy, Częstochowa, Przemyśl, Kraków, Łódź. Największym zainteresowaniem cieszyło się stoisko Warmii i Mazur oraz Krakowa z Małopolską.
Nasz region, zwłaszcza Mazury, jest rozpoznawany wśród Austriaków. Akurat w czasie trwania targów w jednym z kanałów telewizyjnych można było obejrzeć program o Mazurach. Ten miły zbieg okoliczności przyczynił się także do dużej liczby odwiedzających nasze stoisko. Spośród pytań o nasz region zdecydowanie najwięcej było o trasy rowerowe i piesze, a także o tzw. Hausbooty, czyli łodzie motorowe, które dysponują wyposażeniem pozwalającym spędzić w dobrych warunkach kilka tygodni na wodzie. Musi się na nich znajdować kuchnia, łazienka, lodówka, łóżka itd. Wyjazdy na imprezy targowe to nie wyłącznie promocja regionu, ale także zbieranie informacji, obserwacja ciekawostek czy niekonwencjonalnych form promocji. Ponieważ zainteresowanie Hausbootami było bardzo duże, z pewnością w jakiś sposób wyszczególnimy ten typ oferty naszego regionu na naszej stronie internetowej www.it.mragowo.pl
Ponieważ rok 2010 jest rokiem szopenowskim, więc stoisko narodowe przypominało o tej rocznicy. Dużą pomocą na stoisku narodowym wykazał się pan Dyrektor Szeląga oraz pani Bożena Plusa, pracownicy austriackiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej.