Degustacje regionalnych potraw oraz wielka maskotka mrągowskiego Kłobuka były główną atrakcją stoiska Ziemi Mrągowskiej i Mikołajek. W tym roku oba samorządy zaprezentowały się razem, a to połączenie bardzo podobało się odwiedzającym targi. Stoisko wspomogła firma AS-TOUR z Krutyni. - Sieci rybackie, w tle mapa Ziemi Mrągowskiej i widok na Wioskę Żeglarską w Mikołajkach, oprócz tego regionalna degustacja – te elementy przyciągały gości na nasze stoisko – opowiada uczestniczka i współorganizatorka targów, Stella Hałaburda z mikołajskiego urzędu. Mrągowskie jogurty, maślanki i sery, ofiarowane przez SM Mlekpol w Grajewie Zakład w Mrągowie miały wielu zwolenników. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również mazurskie koreczki oraz chleb ze smalcem. Chleb upiekła i przekazała na targi Piekarnia DIANA Marka Szabelskiego z Piecek, natomiast tradycyjny smalec z przyprawami i kawałkami mięsa przygotował Stanisław Kamiński, właściciel restauracji regionalnej „Staśkowa Chata” w Mojtynach koło Piecek. Do poczęstunku dodawaliśmy ogórki kiszone, przygotowane według tajemniczej receptury przez Mariannę i Antoniego Pupek z Probarka k. Mrągowa, właścicieli Campingu CYPEL. Kolejną atrakcją, oprócz degustacji była maskotka Kłobuka – jego ogromy futrzany strój przebrał się urzędnik mrągowskiego urzędu, Mariusz Frankowski. Bardzo często pozował do zdjęć i udzielał wywiadów do telewizji i prasy. Mazurska legenda o Kłobuku wzbudzała żywe zainteresowanie odwiedzających Targi. - Ludzie pytali przede wszystkim o to, co wiąże się z regionem: kulturę, regionalną kuchnię i pamiątki. Takie zainteresowanie regionalizmami jest w ostatnim czasie coraz bardziej widoczne i na to należy stawiać przy promocji naszego regionu, gdyż, jako kraina na malowniczych Mazurach mamy tu szerokie pole do popisu – opowiadają mrągowscy wystawcy. W tegorocznych Targach Lato 2006 uczestniczyło ponad trzystu wystawców polskich i zagranicznych. Jak oceniają organizatorzy Targów, było to wielkie turystyczne wydarzenie, a zarazem okazja do spotkań specjalistów z branży. Targi LATO odwiedziło ponad 35 tysięcy osób poszukujących pomysłu na wakacje. Ziemię Mrągowską i Mikołajki reprezentowali na Targach Lato 2006: Stella Hałaburda – Urząd Miasta w Mikołajkach Katarzyna Enerlich i Mariusz Frankowski – Urząd Miasta w Mrągowie Beata Rówczyńska – Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej Marcin Szczepanik – AS TOUR Katarzyna Enerlich |
W organizacji Targów LATO 2006 pomogli: - Marek Szabelski, Piekarnia Diana w Pieckach - Stanisław Kamiński, Staśkowa Chata w Mojtynach - Marcin Piwowarczyk, dyrektor ZM w Mrągowie, Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie - Marianna i Antoni Pupek, Camping Cypel w Probarku - Jacek i Marcin Szczepanik AS-TOUR Biuro Turystyki Kajakowej (transport) - Ośrodek Wypoczynkowy w Maradkach KAROLCZAK (wystrój stoiska) - Waldemar Żyliński i Andrzej Śliwka, Koło Łowieckie w Mikołajkach (wystrój stoiska) - Ireneusz Zieliński, Gospodarstwo Rybackie w Mikołajkach (wystrój stoiska) - Piotr Hoffman i Anna Sobczyk, Wioska Żeglarska w Mikołajkach (wystrój stoiska) |