Pełni optymizmu przybyliśmy do Berlina w jednym tylko celu – zmaksymalizować zainteresowanie regionem Warmii i Mazur. W ciągu pierwszych dni branżowych nawiązując kontakty oraz przedstawiając ofertę produktów turystycznych naszego regionu udało nam się dodać mazury do wielu ofert wycieczkowych na całym świecie. Zainteresowanie biur podróży mazurską destynacją jest bardzo odczuwalne – szczególnie w stolicy Niemiec. Klienci indywidualni oraz branżowi przychodzili oglądać wspaniałą makietę kanału Elbląskiego, przyznam Państwu szczerze, że widok dorosłych mężczyzn przyglądających się małym figurkom poruszającym się na makiecie był naprawdę ciekawy. Tak jakby w jednej chwili grupa poważnych ludzi miała po 12 lat. Tak wygląda kreowanie marzeń, - przez cały okres targowy ekipie Krainy Kanału Elbląskiego towarzyszyły słowa pochwały. Oczywiście także część Grunwaldzka razem z rycerzami została zauważona przez odwiedzających. Padało dużo zapytań o lotnisko w Szymanach oraz o główne tegoroczne produkty turystyczne (150 lat Kanału Elbląskiego oraz 600 lat Bitwy pod Grunwaldem). Turcja – tegoroczny oficjalny partner Targów Berlińskich przygotowała wspaniałe widowisko taneczno – muzyczne nawiązujące do motywów ludowych. Bardzo dobrze zostało odebrane wystąpienie tureckiego Ministra Kultury i Turystyki p. Ertugrul Gunay gdzie porównywał turystykę jako narzędzie do szerzenia pokoju na świecie. Z niecierpliwością czekamy na przyszłoroczne targi ITB i obiecujemy Państwu jeszcze więcej naszej pracy w podnoszenie atrakcyjności regionu na targach. No i oczywiście istotną informacją jest to że Partnerem ITB 2011 będzie Polska :)
Pragniemy podziękować naszym partnerom na targach ITB 2010
• Urząd Marszałkowski - Departament Turystyki
• Kraina Kanału Elbląskiego
• Biuro Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku
• Urząd Miasta Olsztyn
• oraz oczywiście Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemia Mrągowska
Źródło: www.mazury.travel
Podczas Targów ITB w Berlinie (12-14.03) Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała spotkanie z kilkudziesięcioma dziennikarzami. Konferencja odbyła się w stylowym wagonie kolejowym firmy DNV, organizującej wyjazdy grupowe do regionu Warmii i Mazur.
Zaproszonymi prelegentami były osoby z regionu: Robert Kempa – kierownik Biura Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku oraz Robert Wróbel – Kierownik Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej oraz Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemia Mrągowska.
Spotkanie przebiegało w atmosferze swobodnej rozmowy. Dziennikarze pytali o najróżniejsze tematy. Pan Kempa odpowiadał na zagadnienia związane z żeglarstwem. Pan Wróbel natomiast udzielał odpowiedzi związanych z turystyką aktywną (rowerowa, piesza, kajakowa) oraz opowiedział o tradycjach festiwalowych Mrągowa i nowowybudowanym Miasteczku Westernowym Mrongoville. Ponieważ bieżący rok jest rokiem jubileuszowym (150 lat Kanału Elbląskiego oraz 600 lat Bitwy pod Grunwaldem) zostały również poruszone te kwestie. Rozmowie towarzyszyło dwóch przebranych za rycerzy Marcinów, którzy zadbali o odpowiedni klimat rozmowy.
Spotkania z dziennikarzami to ważny element promocji. Poprzez rozmowę można najlepiej zaprezentować region, rozwiać wątpliwości, zachęcić do przyjazdu. Dziennikarze stają się w ten sposób naturalnymi sprzymierzeńcami w działaniach promocyjnych. Warto wspomnieć, że turyści z Niemiec stanowią największą część zagranicznych turystów odwiedzających nasz region.
Zobacz galerię zdjęć Warmińsko - Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej