Dnia 6 marca rozpoczęły się największe targi turystyczne na świecie-ITB’2012 w Berlinie. Tegorocznym oficjalnym partnerem targów berlińskich był Egipt, który na wieczór wystawców przygotował prezentację filmu 3D oraz widowisko taneczno-muzyczne nawiązujące do motywów ludowych.

W 26 halach prezentowało się ponad 10,5 tysiąca wystawców ze 187 krajów. Przybyło około 60 tysięcy odwiedzających z Berlina i Brandenburgii, aby dowiedzieć się o wakacyjnych destynacjach i nowych ofertach turystycznych.

Pierwsze trzy dni przeznaczone były dla przedstawicieli branży turystycznej, kolejne dla gości indywidualnych. Zainteresowanie firm oraz potencjalnych turystów wypoczynkiem w naszym regionie było jak zwykle duże, co pozwala z optymizmem prognozować ruch turystyczny w nadchodzącym sezonie.

Polskie stoisko narodowe odwiedziła Pani Joanna Mucha - Minister Sportu i Turystyki w towarzystwie pani Podsekretarz Stanu Katarzyny Sobierajskiej oraz przedstawicieli POT i PIT. Na stoisku Warmii i Mazur zatrzymała się na dłużej, podziwiając makietę pochylni Oleśnica na Kanale Elbląskim oraz degustując mazurskie wędzone ryby.

Na stoisku regionalnym województwa warmińsko-mazurskiego dystrybuowane były materiały dotyczące regionu, wśród nich największym zainteresowaniem cieszyły się mapy województwa, przewodniki po szlakach rowerowych i kajakowych, informatory o atrakcjach turystycznych regionu, informatory o bazie noclegowej i imprezach w województwie.

Odbyła się również degustacja wędlin i ryb wędzonych.

Wśród ekipy promującej Warmię i Mazury znaleźli się, poza pracownikami Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, także przedstawiciele Urzędu Miasta Olsztyn oraz Starostwa Powiatowego w Ostródzie, Urzędu miasta Elbląga, Centrum Informacji Turystycznej w Giżycku oraz Lokalnej Organizacji Turystycznej "Ziemia Mrągowska", dla której była to już trzecia impreza targowa w tym roku (Ferien Messe Wiedeń, MTT Wrocław).

Przedstawiciel LOT "Ziemia Mrągowska" dysponował materiałami promocyjnymi członków stowarzyszenia.

Tak jak w latach poprzednich dużą atrakcją stoiska regionalnego była makieta pochylni Oleśnica na Kanale Elbląskim prezentowana w ramach projektu „Zintegrowany system promocji turystycznej obszaru Kanału Elbląskiego”.

Targi trwały do 11 marca.

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013



Na podstawie: W-M ROT