Pytania o wydarzenia kulturalne, atrakcje regionu, bazę noclegową czy gastronomiczną będą mogli zadać teleinformatorom turystycznym z Mrągowa turyści, którzy chcą planować urlop na Mazurach. Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej jako jedno z 3 centrów IT w województwie warmińsko-mazurskim (poza tym Olsztyn, Giżycko) bierze udział w ogólnopolskim Contact Center, którego koordynatorem jest Polska Organizacja Turystyczna.
Infolinia utworzona została głównie z myślą o turystach zagranicznych, którzy mogą uzyskać telefoniczną informację o zabytkach, atrakcjach czy wydarzeniach kulturalnych oraz bazie noclegowej czy gastronomicznej Mazur. Wszystko dzięki udziałowi Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej w ogólnopolskim projekcie pod nazwą Contact Center.
- Jest to ogólnopolski zaawansowany cyfrowy system telekomunikacyjny zapewniający pomoc turyście, który poszukuje informacji przez telefon. Projekt pilotuje Polska Organizacja Turystyczna – mówi Robert Wróbel, kierownik Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej.
Mrągowscy Konsultanci Infolinii POT będą udzielać informacji o Mazurach w języku niemieckim, angielskim i rosyjskim w godzinach pracy placówki.
- W praktyce wygląda to tak, że po wybraniu przez turystę numeru na ogólnopolską infolinię turystyczną połączy się on z centralą zlokalizowaną w Warszawie. Po odpowiedzi na kilka pytań określających zakres informacji, których poszukuję zostanie on połączony z konsulatem z danego regionu Polski - dodaje Robert Wróbel.
W ramach projektu Polska Organizacja Turystyczna przekazała MCIT specjalistyczne oprogramowanie z niezbędnym sprzętem komputerowym. Contact Center podnosi jeszcze bardziej prestiż 4 gwiazdkowej Informacji Turystycznej, w której pracują 3 osoby znające biegle wskazane języki.