Relacja z Targów Tour Salon

Data dodania: 2006.10.31 00:00

 Poznań, country i promocja

W tym roku Mrągowo wyjątkowo nie promowało się jesienią w Warszawie, lecz w Poznaniu. Poznańskie Targi są większe, mają szerszą publiczność i, zdaniem organizatorów mrągowskiej promocji, można liczyć tam na nową klientelę.  Tematyka mrągowskiego stoiska nawiązywała do Festiwali. Były również liczne degustacje. Całość udało się zorganizować dzięki wsparciu Starostwa Powiatowego i Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemia Mrągowska.

Muzyka country i kresowa, kapelusze, jesienne mazurskie dekoracje i degustacja – tak w skrócie wyglądało mrągowskie stoisko.
- W tym roku wyjątkowo postanowiliśmy promować się z Warmińsko – Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną – opowiada Ewa Zera z Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej. - Dzięki temu nasze stoisko było duże, ludzie od razu kojarzyli nas z regionem. Byliśmy po prostu bardziej zauważalni. Nad naszymi ladami, na specjalnym fryzie był napis „Ziemia Mrągowska”.

Mrągowo – Miastem Festiwali


O tym, że Mrągowo jest miastem Festiwali, uczestnicy Targów przypominali na każdym kroku. Na stoisku brzmiała muzyka – kresowa w wykonaniu Studia Wokalnego Sukces Agaty Dowhań i country Cezarego Makiewicza. Przechodząca obok publiczność wspólnie śpiewała „Wszystkie drogi prowadzą do Mrągowa” i „Jadą wozy do Mrągowa”. Zainteresowani mrągowskimi festiwalami otrzymywali Folder Okolicznościowy, wydany z okazji 25-lecia Pikniku Country oraz płyty CD z prezentacjami trzech największych imprez mrągowskich: Kabaretonu, Pikniku Country i Festiwalu Kultury Kresowej.
- Mieliśmy naprawdę wielu gości, większość z nich kojarzyła już Mrągowo z Festiwalami, ale byli też i tacy, którzy tylko słyszeli, że są u nas jakieś imprezy, ale nie znali dokładnie muzyki. Dla nich to mieliśmy płyty z relacjami z imprez – opowiada Mariusz Frankowski z mrągowskiego urzędu.
Duże zainteresowanie wzbudziła nowa propozycja – wycieczka po Mrągowie, folder wydany w formie mapy z zaznaczonymi ciekawymi miejscami, pod tytułem „Dwadzieścia odkryć Mrągowa”. Dzięki temu, że wewnątrz był plan miasta, materiał był chętnie zabierany przez gości poznańskiego Tour Salonu.

Przez żołądek do serca


Aby jeszcze bardziej przykuć uwagę zwiedzających, na stoisku były liczne degustacje, które zorganizowane zostały dzięki niezawodnym i otwartym na współpracę sponsorom. Mazurski smalec, który wzbudzał prawdziwe zainteresowanie wśród gości, przygotował Stanisław Kamiński z Mojtyn, właściciel Staśkowej Chaty, zdobywca głównej nagrody w tegorocznym konkursie na Najciekawszy Obiekt Turystyki Wiejskiej. Chleb upiekła Piekarnia Diana z Piecek, której właścicielem jest Marek Szabelski.
- Pan Marek współpracował z nami już przy organizacji Targów Lato 2006 i cieszymy się, że teraz również mogliśmy liczyć na jego wsparcie – mówi Ewa Zera.
Swoje produkty: kefir, jogurty i żółte sery przekazał na Targi Mlekpol w Grajewie, Zakład Mleczarski Mrągowo. Goście Targów znali markę Milko, nie wszyscy jednak łączyli ją z Grajewem i Mrągowem – poznańskie targi na pewno w tym łączeniu pomogły, gdyż produkty, podobnie jak chleb ze smalcem, miały setki zwolenników.
Mrągowska ekipa promowała Ziemię Mrągowską w strojach w stylu country.

Wyróżnienie dla Mrągowa


Podczas Targów wręczane były nagrody wyróżnienia dla Najlepszych Punktów Informacji Turystycznej. Konkurs zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna. Mrągowski punkt po raz pierwszy znalazł się w gronie wyróżnionych, obok punktu z Giżycka. To wyróżnienie to duży zaszczyt – centrum znalazło się w czołówce polskich punktów IT, obok zdobywców trzech głównych nagród: Torunia, Tarnowa i Bielska Białej. Z naszego regionu zostało wyróżnione również Giżycko. Okolicznościowy dyplom odbierała Ewa Zera.
- Teraz nasze wyróżnienie wisi na honorowym miejscu w MCIT – mówią pracownicy punktu; Aleksandra Woźniak i Beata Rówczyńska. - Ziemia Mrągowska jest coraz bardziej znana, coraz częściej wybierana na czas letniego wypoczynku. MCIT będzie starało się, aby obsługa ruchu turystycznego była na wysokim poziomie, gdyż informacja turystyczna to pierwsze miejsce kontaktu z turystą.

Kolejne planowane już Targi to Lato 2007 w Warszawie.
- Pomysł z promocją Festiwali był dobry, więc mamy nadzieję, powtórzyć go i poszerzyć o mapy ścieżek rowerowych, bo o to, obok planu miasta, najczęściej pytali poznańscy goście – kończy Ewa Zera.

Katarzyna Enerlich

Ziemię Mrągowską reprezentowali na Targach Tour Salon 2006:

  • Ewa Zera – Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej, Lokalna Organizacja Turystyczna „ Ziemia Mragowska”
  • Katarzyna Enerlich i Mariusz Frankowski – Urząd Miasta w Mrągowie

W organizacji Targów Tour Salon 2006 pomogli:

  • Marek Szabelski, Piekarnia Diana w Pieckach 
  • Stanisław Kamiński, Staśkowa Chata w Mojtynach 
  • Marcin Piwowarczyk, dyrektor ZM w Mrągowie, Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie

Wszystkim serdecznie dziękujemy!

 

 

 

facebook
pinterest