Kolorowe Jarmarki w stylu country

Data dodania: 2008.09.09 13:56

- Po raz pierwszy, ale udany – tak mówią o swoim udziale na V Jarmarku Wojewódzkim w Łodzi organizatorzy mrągowskiej prezentacji. – To było nowe wyzwanie, już dziś zastanawiamy się, czy za rok znów nie odwiedzimy Łodzi na Jarmarku.

Wszystko zaczęło się od wizyty Marszałka Województwa Łódzkiego w Mrągowie, podczas tegorocznego Pikniku Country. Marszałek był Honorowym Patronem imprezy, a województwo łódzkie promowało się na jednym ze stoisk wzdłuż Jaszczurczej Góry. W zamian Mrągowo zostało zaproszone na promocję do Łodzi, na V Jarmark Wojewódzki. Wizyta okazała się ciekawym doświadczeniem i niewykluczone, że na stałe wpisze się w kalendarz promocyjnych przedsięwzięć Mrągowa.

Łódź do Mrągowa, Mrągowo do Łodzi
Promocja Mrągowa w Łodzi trwa już kilka lat. Miasto promuje się bowiem na Międzynarodowych Targach Łódzkich „Na Styku Kultur”. Okazuje się, że z sukcesem, gdyż w mieście, jak wynika z danych Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej, pojawiają się coraz częściej turyści z Łodzi i okolic.
- Dzięki takiej współpracy odległości pomiędzy naszymi miastami na pewno zmaleją. To dla obu stron ciekawe doświadczenie i jesteśmy otwarci na kolejne wspólne przedsięwzięcia – mówi burmistrz Mrągowa Otolia Siemieniec. Jarmark odbył się na głównej ulicy Łodzi, Piotrkowskiej.
- Cieszę się, że dzięki takim jak ta imprezom nasza Piotrkowska ożyła i stała się centrum spotkań. Stąd coraz bliżej do Europy – mówił podczas uroczystej parady Marszałek Włodzimierz Fisiak. Mrągowską prezentację przygotował Referat Strategii, Rozwoju Promocji i Integracji Europejskiej oraz Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej. O wystrój stoiska zadbało również Miasteczko Westernowe Mrongoville, zaś degustację mrągowskich serów, jogurtów i maślanek zapewniła Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie, Zakład Produkcyjny w Mrągowie.

Mrągowo raz na westernowo
Podczas licznych wcześniejszych prezentacji na Targach Mrągowo i Ziemia Mrągowska promowane są jako turystyczne miasto i okolica na Mazurach. Promowane są też regionalne dziedzictwo, agroturystyka, kulinaria i lokalne produkty. Tym razem prezentacja w Łodzi odbyła się w stylu country – połączona była z promocją nowo otwartego Miasteczka Westernowego „Mrongoville”, które chce przyciągnąć jak największą liczbę turystów z Polski i zza granicy. Pomysł okazał się trafiony – Mrągowo kojarzy się bowiem z westernowym stylem, stoisko zwracało uwagę odwiedzających, którzy fotografowali się z mrągowskimi kowbojami. Dużym zaskoczeniem były odwiedziny dawnych mrągowian, którzy w 2002 roku przeprowadzili się do Łodzi, pozostawiając w Mrągowie rodzinę z wnukami.
- Z Mrągowo regularnie dostajemy gazety, wiemy więc, co się tu dzieje, ale słyszeliśmy wiele dobrego o mieście: że wypiękniało, rozbudowało się. Miło nam spotkać na Piotrkowskiej kogoś z naszego dawnego miejsca zamieszkania – mówi pan Stanisław. – Osobiście znam panią burmistrz, kiedyś z nią pracowałem i serdecznie ją z Łodzi pozdrawiamy.
Mrągowo, jako partner Jarmarku, zaistniało również w łódzkich mediach. W sobotę prezentacją w westernowym stylu zainteresowała się telewizja z portalu MM Łódź (program do obejrzenia na stronie:

http://www.mmlodz.pl/1744/2008/9/6/v-jarmark-wojewodzki-wideo?category=video),

natomiast w niedzielę miasto miało swoje wejście na żywo w TVP Łódź.

Paradą przez Łódź
Jarmark zakończył się barwną paradą, która przeszła przez całą ulicę Piotrkowską. Udział w niej wzięli wystawcy, orkiestry dęte, zespoły ludowe oraz łódzcy kuglarze, klauni i żonglerzy. Na V Jarmarku Wojewódzkim było ponad 120 stoisk promocyjnych (o ponad 30 więcej niż w zeszłym roku), 87 wystawców, 76 przedstawicieli z 6 województw. Stoiska odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy gości, więcej niż na targach turystycznych. Imprezy i koncerty odbywały się na trzech scenach koncertowych. W koncertach wzięło udział kilkanaście kapel i zespołów ludowych. Zdaniem organizatorów, Jarmark w Łodzi był imprezą podobną do Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku.
Mrągowo już planuje udział w przyszłorocznym Jarmarku. I na pewno zaprosi Łódź do promocji podczas Pikniku Country.



Katarzyna Enerlich

 

 

facebook
pinterest