Promocja Ziemi Mrągowskiej na Targach Lato 2009 w Warszawie (24-26.04.2009 r.)

Dnia 26 kwietnia zakończyła się już czternasta edycja targów turystyki i wypoczynku Lato 2009. W tym roku po raz pierwszy targi odbywały się na 15 tysiącach m² Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska w Warszawie.

Targi Lato to największa impreza targowa przed sezonem letnim. W tym roku swoją ofertę prezentowało 367 wystawców. Ziemię Mrągowską na stoisku Warmii i Mazur prezentowały: Lokalna Organizacja Turystyczna, Miasto Mrągowo, Miasteczko Mrongoville oraz Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej.

Stanowisko Ziemi Mrągowskiej wyróżniało się ciekawym i rozpoznawalnym wystrojem. Głównym założeniem była promocja produktu turystycznego Mrągowa, ponieważ w ubiegłym roku staraniem Lokalnej Organizacji Turystycznej Piknik Country i Miasteczko Mrongoville otrzymały Certyfikat „Turystyczny Produkt Roku” nadany przez Polską Organizację Turystyczną. Certyfikaty otrzymały tylko najbardziej atrakcyjne produkty turystyczne naszego kraju, które  w znaczący sposób wzbogacają ofertę turystyczną regionu i przyciągają turystów. Ziemia Mrągowska wyróżnia się, na tle innych miast regionu, ciekawą i bogatą ofertą wydarzeń kulturalnych i sportowych o znaczenie ogólnopolskim.

Koncepcja wystroju stoiska Ziemi Mrągowskiej nawiązywała do najsławniejszej mrągowskiej imprezy – Pikniku Country. Wielkim zainteresowaniem cieszyła się oferta festiwalowa oraz Miasteczko Westernowe Mrongoville. Poza tym odwiedzający pytali się o możliwości aktywnego spędzania urlopu, zwłaszcza szlaki turystyki aktywnej i ofertę agroturystyczną. Na stanowisku znalazły się materiały promocyjne przekazane w ostatnim czasie do Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej przez podmioty turystyczne z terenu powiatu mrągowskiego.

W weekend targowy statystyki strony internetowej www.it.mragowo.pl wykazały wzrost odwiedzin przez nowych użytkowników z Warszawy o 77 %.