Wstępny plan działań wydawniczych LOT „Ziemia Mrągowska”

Przedstawiamy Państwu wstępny plan działań wydawniczych Lokalnej Organizacji Turystycznej „Ziemia Mrągowska” oraz innych inicjatyw, które mogą Państwa zainteresować, a które planujemy zrealizować do czerwca br.
W powyższych działaniach udział mogą wziąć wyłącznie członkowie LOT „Ziemia Mrągowska”!

W przypadku zainteresowania którymś działaniem prosimy o kontakt!

Działania wydawnicze
Od lat wspieramy wzajemnie działania promocyjne członków LOT „Ziemia Mrągowska” przy wydawnictwach. W tym roku planujemy:

1. Sponsorowany plan Mrągowa w wersjach językowych: polska, niemiecka.
W tym roku planowane jest zmniejszenie liczby reklamodawców do liczny 10. Moduły, będą większe, ale nie z przodu mapy, lecz z tyłu. Moduły przeplatane tekstami turystycznymi o Mrągowie. Łączny nakład 30 tyś szt. Koszt modułu 300zł brutto. Wszystkie moduły będą w tej samej cenie. Takie rozwiązanie zwiększa przejrzystość planu. Moduły, będą większe niż do tej pory, ale nie z przodu mapy, lecz z tyłu. Moduły przeplatane tekstami turystycznymi o Mrągowie.

2. Sponsorowany plan Mrągowa w rosyjskiej wersji językowej.
Jako reklamodawcy mogą wziąć udział wyłącznie członkowie grupy rosyjskiej Mazurskiego Klastra Turystycznego. Liczby reklamodawców 10 (?do ustalenia w grupie). Moduły, będą większe niż do tej pory, ale nie z przodu mapy, lecz z tyłu. Moduły przeplatane tekstami turystycznymi o Mrągowie.
Łączny nakład 10 tyś szt. Koszt modułu 200 zł brutto (?do ustalenia w grupie).
Plan będzie głównie dystrybuowany w Obwodzie Kaliningradzkim, na targach, przez WMROT oraz Urząd Marszałkowski.
Początek prac: 17 lutego br.

3. Sponsorowany plan Mikołajek w formie jednej publikacji z trzema wersjami językowymi (polski, niemiecki, rosyjski)
Planowana liczba reklamodawców - 10. Moduły reklamowe z tyłu mapy. Moduły przeplatane tekstami turystycznymi o atrakcjach. Nakład 20 tyś szt. Koszt modułu 300złbrutto.
Początek prac: 17 lutego br.

4. Aktualizacji Katalogu ofert turystycznych w języku rosyjskim (członkowie grupy projektowej Rosja)
Warunki udziału pozostają na zeszłorocznym poziomie, czyli 350zł/strona. Nakład także na zeszłorocznym poziomie: 7 tys. sztuk.
Przykład zeszłorocznego katalogu: http://it.mragowo.pl/mcit-katalog-ofert-turystycznych-ziemi-mragowskiej,1,2327,pl.html
Katalog będzie głównie dystrybuowany w Obwodzie Kaliningradzkim, na targach, przez WMROT oraz Urząd Marszałkowski
Początek prac: 17 lutego br.

5. Informator Turystyki aktywnej w formie dwóch publikacji (wersje językowe polska i niemiecka)
Książeczka w formacie 11 cm (szer.) x 21 cm (wys.) prezentująca możliwości aktywnego wypoczynku (szlaki turystyki aktywnej, wypożyczalnie turystyczne itd.).
Planowany nakład każdej wersji językowej to 7 tys. szt.  Koszt strony to 320 zł brutto. Istnieje możliwość rezerwacji połowy strony w cenie 160zł brutto.
W roku 2013 ukazał się
Informator Turystyki aktywnej.
Początek prac: koniec marca br.

6. Informator Kulinarny Ziemi Mrągowskiej – zaangażowana zostanie firma zewnętrzna zajmująca się pozyskaniem reklamodawców.
Początek prac: kwiecień br.

7. Katalog bazy noclegowej „Mrągowo i okolice”
Początek prac: kwiecień/maj br.
Przygotowana zostanie wersja cyfrowa publikacji. W przypadku pozyskania reklamodawców wśród członków LOT oraz własnych środków finansowych publikacja zostanie wydana w czerwcu br.

8. Oferta „Spa & Wellness”
Ze względu na niedużą liczbę obiektów w regionie mających w swojej ofercie taką usługę, zapytanie zostanie wystosowane bezpośrednio do obiektów.
Format 3xA4
Początek prac: kwiecień br.

9. Folder o możliwościach uprawiania turystyki konnej formatu 3x A4
Ze względu na niedużą liczbę obiektów, zapytanie zostanie wystosowane bezpośrednio do obiektów.
Format 3xA4
Początek prac: maj br.

Inne działania

1. Wprowadzenie Regionalnej Karty Turystycznej (rabatowo-lojalnościowej)
Przedsięwzięcie obejmuje poprawę dostępności usług i produktów poprzez konsolidację sektora turystycznego w ramach sieci współpracy w regionie Mazur poprzez wspólne działania polegające na pakietowaniu usług. Pomysł służy wygodzie turysty, ale też powoduje wspieranie się nawzajem członków LOTu.

Terminologia wykorzystana w opisie: użytkownik – końcowy odbiorca, mieszkaniec, turysta korzystający z przywilejów związanych z użytkowaniem karty, uczestnik – członek LOT biorący udział w projekcie.

Karta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, umożliwiając im korzystanie z zaawansowanego programu o charakterze marketingowo-lojalnościowym. Budowanie lojalności swoich klientów jest procesem w biznesie pożądanym, w tym wypadku lojalność klientów oznacza nie tylko lojalność mieszkańców wobec lokalnych placówek usługowych i handlowych, ale również (a dla wielu przede wszystkim) lojalność turystów wobec regionu.
Głównym dystrybutorem Karty  będzie LOT Ziemia Mrągowska. Karta będzie sprzedawana przez LOT (10zł), ale też chętne podmioty biorące udział w projekcie (uczestnicy). Użytkownicy korzystający z karty, po jej okazaniu u uczestnika, otrzymują prawo korzystania z udogodnień: przywileje, rabaty, gratisy itp.

Karta jest plastikowa (wielkości kart bankomatowej), wystawiana imiennie na odbiorcę. Do karty zostanie wydany katalog uczestników oraz założona zostanie strona internetowa.

Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne w ramach członkostwa w LOT „Ziemia Mrągowska”. Warunki uczestnictwa oraz korzystania z kart zostaną ustalone do zebrania walnego w dniu 15 marca. Będzie to jeden z tematów spotkania.

Poza wymienionymi wyżej korzyściami, Karta daje różne możliwości wykorzystania przez uczestników np.
- pakietowanie podobnych usług różnych podmiotów np. ulgi do rodzin przy zwiedzaniu Parków Zwierząt.
- możliwości udzielania rabatów z okazji świąt, wydarzeń itd. np. posezonowe oferty za pół ceny, walentynki. Aktualna oferta będzie dostępna na stronie internetowej. Użytkownik po wejściu na stronę otrzyma informację o wszystkich ofertach uczestników z danej okazji.
- promocja usług udzielanych przez uczestnika i zwiększenie możliwości dotarcia do klienta

Przykłady kart zagranicą:
www.berlin-welcomecard.de
http://www.schwarzwald-tourismus.info/Service/SchwarzwaldCard
http://www.hamburg-tourism.de/suchen-buchen/hamburg-card/jetzt-online-buchen/?cHash=12aa897486f2c852c015f6d2302bf194&et_cid=226&et_lid=16557676&et_sub=hhcard
http://www.hochschwarzwald.de/Card
http://www.koelntourismus.de/willkommen/koelncard.html
W Polsce:
http://www.krakowcard.com/
http://www.poznan.pl/mim/turystyka/informacje-ogolne,p,581.html
http://www.szczecin.eu/karta_turystyczna

Członkostwo w LOT „Ziemia Mrągowska"

Poniżej przedstawiamy Państwu listę korzyści płynących z przynależności do Lokalnej Organizacji Turystycznej „Ziemia Mrągowska”:

1. Reklama obiektu na stronie internetowej LOT
www.it.mragowo.pl - członkowie LOT „Ziemia Mrągowska” są uprawnieni do umieszczenia w Bazie Danych pełnych informacji o swojej działalności. Dodatkowo tylko członkowie LOT mogą zamieszczać na swoich podstronach materiał filmowy.

2. Wyłącznie członkowie LOT mogą zamieszczać reklamy na stronie www.it.mragowo.pl. Dowiedz się więcej...

3. Bezpłatne uczestnictwo w targach krajowych oraz zagranicznych poprzez prezentację Państwa obiektów na podstawie otrzymanych publikacji.

4. Bezpłatna prezentacja ofert w Mrągowskim Centrum Informacji Turystycznej oraz udzielanie informacji o zakresie działania Państwa obiektów, firm turystycznych.

5. Propagowanie pobytu w bazach turystycznych naszych członków.

6. Zamieszczanie w wydawnictwach danych teleadresowych obiektów członków LOT.

7. Wyłącznie członkowie LOT Ziemia Mrągowska otrzymują propozycję współpracy przy tworzeniu materiałów promocyjnych o regionie, zazwyczaj w formie stron promocyjnych.

8. W przypadku działań promocyjnych WMROTu i LOT Ziemia Mrągowska, przy których wymagany jest udział przedstawicieli branży turystycznej propozycję współpracy otrzymują wyłącznie członkowie LOT Ziemia Mrągowska. 

9. Wyłącznie członkowie LOT mogą pracować w ramach specjalistycznych działań podejmowanych przez grupy projektowe Mazurskiego Klastra Turystycznego. Dowiedz się więcej na www.klaster.mazury.pl

 

facebook
pinterest