Pytania o wydarzenia kulturalne, atrakcje regionu, bazę noclegową czy gastronomiczną będą mogli zadać teleinformatorom turystycznym z Mrągowa turyści, którzy chcą planować urlop na Mazurach. Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej jako jedno z 3 centrów IT w województwie warmińsko-mazurskim (poza tym Olsztyn, Giżycko) bierze udział w ogólnopolskim Contact Center, którego koordynatorem jest Polska Organizacja Turystyczna.

Infolinia utworzona została głównie z myślą o turystach zagranicznych, którzy mogą uzyskać telefoniczną informację o zabytkach, atrakcjach czy wydarzeniach kulturalnych oraz bazie noclegowej czy gastronomicznej Mazur. Wszystko dzięki udziałowi Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej w ogólnopolskim projekcie pod nazwą Contact Center.

-Jest to  ogólnopolski zaawansowany cyfrowy system telekomunikacyjny zapewniający pomoc turyście, który poszukuje informacji przez telefon. Projekt pilotuje Polska Organizacja Turystyczna– mówi Robert Wróbel, kierownik Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej.

Mrągowscy Konsultanci Infolinii POT będą udzielać informacji o Mazurach w języku niemieckim, angielskim i rosyjskim w godzinach pracy placówki.

-W praktyce wygląda to tak, że po wybraniu przez turystę numeru na ogólnopolską infolinię turystyczną połączy się on z centralą zlokalizowaną w Warszawie. Po odpowiedzi na kilka pytań określających zakres informacji, których poszukuję zostanie on połączony z konsulatem z danego regionu Polski-  dodaje Robert Wróbel.

W ramach projektu Polska Organizacja Turystyczna przekazała MCIT specjalistyczne oprogramowanie z niezbędnym sprzętem komputerowym. Contact Center podnosi jeszcze bardziej prestiż 4 gwiazdkowej Informacji Turystycznej, w której pracują 3 osoby znające biegle wskazane języki.