Od początku roku razem z Wami przejechaliśmy na rowerze i przespacerowaliśmy prawie 700 km. Zorganizowaliśmy dla Was 17 rajdów rowerowych i pieszych oraz kilka imprez w tym Piknik Rodzinny na molo i II Rajd Krutyni. Zapraszamy na podsumowanie 2015 roku w Mrągowskim Centrum Informacji Turystycznej i Lokalnej Organizacji Turystycznej "Ziemia Mrągowska".

Kultura i turystyka w jednym palcu

Jako Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej jesteśmy działem Centrum Kultury i Turystyki. Obecnie pracujemy dla Was we czwórkę, a latem wspomagali nas praktykanci, którzy tak angażowali się w praktykę, że zdzierali sobie kolana i spóźniali się na autobusy do domu.

Nasze działania ukierunkowaliśmy na 3 podstawowe grupy odbiorców: turystów, gestorów branży turystycznej w regionie oraz mieszkańców. Naszym głównym zadaniem jest obsługa turystów, ale poza nią wydajemy również publikacje (ulotki, foldery...), wypożyczamy rowery, prowadzimy punkt ksero, sprzedaż pamiątek, map, folderów. Promujemy Ziemię Mrągowską dzięki udziałowi w targach, dzięki naszym stronom www.it.mragowo.pl, www.konferencjemazury.com,
www.klaster.mazury.pl, www.mazuria.ru i profilom na FB oraz współpracy z innymi portalami turystycznymi.

Na co dzień nie stronimy od współpracy z wieloma instytucjami, prasą, telewizją, z jednostkami samorządowymi, stowarzyszeniami (lokalnymi, regionalnymi i krajowymi). Nikt nam nie straszny, porozumiemy się z każdym

W marcu promowaliśmy region na największych targach turystycznych Europy, a mianowicie ITB Berlin. Zwrócono się do nas o pomoc, a Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej się nie odmawia.

Nogi bolą, oj bolą...

Organizujemy też imprezy krajoznawcze (rajdy rowerowe, piesze, wycieczki autokarowe, spływy kajakowe...)

Pierwszą imprezą w tym roku, którą dla Was zorganizowaliśmy, był styczniowy Marsz do Muzeum Sprzętu Wojskowego. Po nim pojawiło się jeszcze wiele rajdów pieszych i rowerowych, w tym najdłuższy rajd rowerowy do Giżycka na Mazury Air Show, kiedy pokonaliśmy 110 km. W ciągu roku pokazaliśmy Wam ogromny głaz narzutowy w Stamce, oprowadziliśmy po Mrągowie i Mikołajkach, zwiedziliśmy razem Fermę jeleniowatych w Kosewie Górnym, zabraliśmy Was na Dzień Obiektów Latających w Pieckach, Wielki Dzień Pszczół w Krutyni, Wakacyjne Dni Mózgu w Mikołajkach... Nie był Wam nawet straszny październikowy Rajd rowerowy dla zaawansowanych odkrywców, podczas którego przejechaliśmy 100 km. Ponieważ tyle jeździmy, chodzimy i zwiedzamy założyliśmy stronę FB poświęconą turystyce aktywnej. Trwają prace nad stroną internetową www.aktywnynarowerze.pl. Już wkrótce uruchomienie!

W październiku odbyliśmy też audyt ścieżki pieszo-rowerowej po nasypie nieistniejącej już kolei na trasie gmin Mrągowo-Piecki-Ruciane Nida. Trzymajcie kciuki, aby powstała ścieżka pieszo-rowerowa łacząca Mrągowo z tymi dwoma miastami.

Mimo, że nasze nogi odczuwają ogrom kilometrów pokonanych od początku roku, nie spoczniemy na laurach i również w przyszłym roku szykujemy dla Was wiele rajdów pieszych i rowerowych.

Strona internetowa bez wad

Od początku roku do 10 grudnia 2015 nasza strona www.it.mragowo.pl miała prawie 224 tys. użytkowników, głównie z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, ale także z Holandii, Kenii, Stanów Zjednoczonych, Norwegii, Francji, Irlandii, Szwecji. No cóż, prowadzimy światową stronę.

Zapraszamy Was również na nasz profil na FB. Tylu ciekawostek, pięknych zdjęć, aktualnych informacji nie znajdziecie nigdzie indziej.

Nosi Nas

Utworzyliśmy nowy profil Na FB - Nosi Nas. Tak sie tam prezentujemy: Jesteśmy pracownikami Mrągowskiego Centrum Informacji Turystycznej. Zwykłymi ludźmi żyjącymi w niezwykłym regionie. Nosi nas i zamiast siedzieć w biurze chcemy odkrywać tajemnice Warmii i Mazur. Szukamy ukrytych i niszczejących cmentarzyków, a na nich pięknych inskrypcji nagrobnych; fascynują nas zrujnowane pałace i dwory, nie miniemy na trasie żadnej drewnianej chałupy, a aleje drzewne wzbudzają w nas niekłamane wzruszenie.

Nasi turyści są nieprzeciętnie zmęczeni, bo przemierzali szlak krętymi ścieżkami na wzgórze by zobaczyć krajobraz godny każdej kropelki potu; nasi turyści zostawiają kamyk na nagrobku kirkutu; nasi turyści mają ubłocone buty, bo przedzierali się przez krzaki by odkryć zaniedbany cmentarzyk; nasi turyści widzieli rosiczkę; smakowali plince z pomoćką; odkryli olbrzymie głazy ukryte w wąwozach czy lasach. Nasi turyści wyjeżdżają z niezwykłymi wspomnieniami. Takimi jak nasze.

Odbudujemy zamek

Przez wiele miesięcy wspólnie z mieszkańcami Szestna przywracaliśmy pamięć wyjątkowego zabytku, jedynego w powiecie mrągowskim zamku w Szestnie. Obecnie to ruiny, ale znając pasję mieszkańców Szestna, kto wie czy niedługo zamek nie powstanie niczym Feniks z popiołów? Dzięki dofinansowaniu z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich Warmia Mazury Lokalnie udało się postawić 3 tablice informacyjne, drewniane dyby do zdjęć, dwie ławki. Na sam koniec razem z prawdziwymi rycerzami i mieszkańcami Szestna bawiliśmy sie podczas Festynu. Projekt "Szestno-średniowieczna wieś" jest jedynie przyczynkiem do wykorzystania średniowiecznego potencjału Szestna. Mieszkańcy już planują kolejne inicjatywy zmierzające do powstania wioski tematycznej.

Wspieramy rozwój segmentu MICE na Warmii i Mazurach

Biznesowa spotkania, eventy, official dress code, czyli wysokie obcasy i krótkie spódniczki oraz kawa co pół godziny. W 2015 roku otworzyliśmy Convention Bureau Masuria. Biuro turystyki biznesowej mieści się w siedzibie Lokalnej Organizacji Turystycznej "Ziemia Mrągowska" przy ul. Warszawskiej 26. Do końca tego roku zostanie wydany katalog turystyki biznesowej Warmii i Mazur. Pierwsza nieleisure'owa publikacja o regionie. CBM otrzymało rekomendacje od Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organiacji Turystycznej oraz Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Nasi kochani turyści

Jak co roku w naszym biurze zdarzały się nietypowe sytuacje (czytaj zabawne, denerwujące, zadziwiające...). Dzwonił do nas kawaler z odzysku z Warszawy, który oprócz informacji o Pikniku Country koniecznie chciał się umówić na alkoholowy napój (czytaj piwo). Odwiedził nas podpity kawaler z Katowic; pani która twierdziła że Mrągowo i jezioro Czos są beznadziejne; turystka z Niemiec, która chciała zawłaszczyć mapę (czytaj bez płacenia); ale byli też uroczy Ślązacy mówiący gwarą; przesympatyczni ludzie z całego świata i tacy, których nasz region naprawdę zainteresował i z nimi mieliśmy okazję dłużej porozmawiać, podetknąć kilka ciekawostek i wyjątkowych miejsc, krótko mówiąc pochwalić się naszą wiedzą Mimo przewagi seniorów z Niemiec, zdarzali się nieziemsko przystojni młodzi turyści. Płeć piękna naszego zespołu była zadowolona

Dzwoniono do nas, aby zarezerwować stolik, wziąć kredyt, sprawdzić czy pieniądze wpłynęły na konto, zamówić jedzenie czy rozliczyć się z formularza PIT...

Na karb przepracowania, bo pracowaliśmy dla Was nieraz po 10 godzin dziennie, składamy nasze wpadki, bo nawet my nie jesteśmy bez wad Zdarzyło nam się wydając numery startowe na Paradę Country pytać, czy pan życzy sobie jakiś konkretny numerek
W rozgardiaszu jedna z nas zaraz po tym, jak obsługiwała turystów, wykonywała ksero, nabijała sprzedaż na kasę, zamiast chwycić za telefon, ustała przed kasą i z niej chciała dzwonić Poza tym do łez zaśmiewaliśmy się z nazwy pewnego klubu biegaczy "Gira się kręci", latem każda nasza kawa wypijana była na zimno, pod koniec dnia pełnego opowieści o atrakcjach Ziemi Mrągowskiej plątał nam się język i zamiast "festiwalowy amfiteatr" mówiliśmy "amfiteatrowy festiwal" czy zamiast "przepłynąć tramwajem wodnym do amfiteatru" mówiliśmy "przepłynąć amfiteatrem".

Oj działo się, działo.

Mamy nadzieję, że nasze podsumowanie przypadło Wam do gustu. Dziękujemy za ten wyjątkowy 2015 rok! I zapraszamy w styczniu Nowego Roku po prezenty - kalendarze Ziemi Mrągowskiej.